Metodyka i technologie

W procesie tworzenia i rozbudowy aplikacji stosujemy metody analizy i projektowania obiektowego. Podczas analizy zagadnienia, które należy oprogramować, wyłaniamy podstawowe obiekty charakterystyczne dla danej problematyki i interakcje, jakie między nimi zachodzą. Oprogramowanie, które tworzymy jest ich bezpośrednią realizacją. Metodyka ta znana jest jako Domain Driven Development, co oznacza tworzenie oprogramowania podporządkowane i sterowane przez obiekty, zjawiska i procesy, które zachodzą w rzeczywistym świecie, a które mają być wspomagane przez tworzone oprogramowanie. Efekty prac analityczno-projektowych dokumentujemy korzystając z będącej standardem przemysłowym notacji UML (Unified Modelling Language). Aplikacje realizowane są w technologii Enterprise Java (Java w wersji do tworzenia aplikacji dla przedsiębiorstw). Interfejs użytkownika wykonujemy w postaci aplikacji internetowej (dostępnej przez przeglądarkę), co umożliwia łatwą instalację i aktualizację oraz eliminuje koszty obsługi poszczególnych stanowisk komputerowych użytkowników. Kontrolę procesów biznesowych (workflow) zapewnia użycie systemu jBPM (Business Process Management).