Portal to aplikacja do kontrolowanego kontaktu z klientem poprzez internet, miejsce wymiany informacji
• Użytkownik portalu (kontrahent) może złożyć w łatwy sposób zapytanie w wielu wariantach. Na podstawie tego zapytania automatycznie tworzymy kalkulacja, która dalej jest uzupełniana i obrabiana. Wprowadzone przez klienta dane znacznie ułatwią i przyspieszą pracę osobom tworzącym kalkulacje. Pozwala to na obsługę większej liczby zapytań.
• Wymiana informacji pomiędzy przedstawicielami klienta a zakładów drukarskich jest udokumentowana i uporządkowana.
• Zapytania generowane przez klienta powodują powstawanie zadań dla pracowników firmy co zapewni pełną monitorowalność procedur obsługi klienta.
• Klient na bieżąco może monitorować stan obsługi swoich zapytań oraz stan realizacji zamówień (oczywiście w stopniu dopuszczonym przez drukarnię). Klient wie, kto obsługuje jego zapytania.
• Kontrahent sam aktualizuje swoje dane adresowe i dane przedstawicieli.
• Kontakt z klientem poprzez portal nie jest bezosobowy, lecz ukierunkowany na utrzymywanie relacji z konkretnymi osobami.
• Odciążenie systemu e-mail'owego od przesyłanych zapytań ofertowych i zamówień oraz uporządkowanie formalnych kontaktów z poszczególnymi kontrahentami.
Składanie zapytań ofertowych
Dzięki tej funkcjonalności portal wspomaga proces ofertowanie poprzez automatyzowanie części czynności. W ramach składanego zapytania aplikacja korzysta z tych samych słowników i elementów, co tworzona kalkulacja w systemie INNOVO–Druk dzięki temu tworzona kalkulacja już po złożeniu zapytania ofertowego jest już częściowo uzupełniona. To w dużym stopniu upraszcza dalsze prace osób przygotowujących kalkulacje i przyspiesza całą operację. W dalszej części procesu ofertowania służy do przekazywanie informacji klientowi o stanie zapytania a także o wyniku końcowym.
Portal umożliwi klientowi składnie nie tylko zapytań prostych dotyczących jednego typu książki z pojedyńczymi elementami, ale umożliwia złożenie zapytania z wariatami np dla różnych nakładów i innych elementów składowych zapytania.
Elementy wspomagane przez portal w ramach zapytania ofertowego:
• Rejestracja zapytania ofertowego przez klienta.
• Przesłanie zapytania do wyceny.
• Przesłanie złożonego zapytania do aplikacji do zarządzania produkcją.
• Wygenerowania zadań z procesu WF „Ofertowania” celem obsługi zapytania ofertowego.
• Wysłanie wyceny klientowi.
• Zmiany w zapytaniu ofertowym, na które przyszła odpowiedz.
Składanie zamówień
Portal umożliwia złożenie zamówienia oraz monitoring realizacji tego zamówienia w sposób ściśle określony i konfigurowalny przez zakład produkcyjny. Poniżej wymieniono składowe procesu biznesowego, jakie są realizowane podczas obsługi zapytania ofertowego portalu przez klienta.
• Klient ma możliwość złożenia zamówienie na podstawie zapytania ofertowego.
• Portal umożliwia zgłoszenia dodruku do już wcześniej zrealizowanego zamówienia.
• Umożliwienie dokonania formalnego akceptu poprzez portal.
• Monitoring statusu realizacji zamówienia począwszy od czynności formalnych związanych z rozpoczęciem umów poprzez wykonanie i dostarczenie zamawianego produktu.
Aktualizacja danych klienta
Dzięki portalowi klienci będą mogli aktualizować swoje dane, co przyspieszy aktualizacją wszelkich danych adresowo, kontaktowych.
Powrót na górę strony