Innovo Druk - rozwiązania do zarządzania produkcją w zakładzie poligraficznym

Kalkulacje – szybkie i sprawne tworzenie kalkulacji będących odpowiedzią na zapytania cenowe klientów.
Zamówienie – szczegółowy opis realizowanego zamówienia poprzez produkt i narzędzia wspomagające technologa przy tworzeniu produktu.
Planowanie druku i intro – narzędzia do planowania pracy dla każdego rodzaju maszyny wykorzystywanej w produkcji
Workflow – procesowe sterowanie przepływem pracy, zadaniowe podejście do pracy umożliwiające panowanie nad całością produkcji zarówno w zakresie zdobywania zleceń jak i planowania prac technologa, wyznaczenie ścieżek pracy dla działu CTP, Drukarni, Introligatorni czy Spedycji. Procesowe wspomaganie pracy to dobry sposób na praktyczne wykorzystywanie ISO w działalności przedsiębiorstwa.
Raporty – raporty we wszystkich przypadkach są tworzone w formie otwartej, co oznacza, że użytkownik używający odpowiednich narzędzi może je sam modyfikować.


Kalkulacje

W biznesie jednym z najważniejszych elementów z punktu widzenie klienta jest sprawne i szybkie wykonanie kalkulacji. Niewątpliwie ważnym jest także możliwość reagowania zakładu na zmieniające się warunki, poprzez zmianę sposobu liczenia cen i dawanie upustów. Należy pamiętać, że produkty poligraficzne są elementami bardzo złożonymi a każdy z klientów może mieć specyficzne wymagania.

Program Kalkulacje jest odpowiedzią na powyższe potrzeby a jego realizację umożliwiają następujące funkcjonalności:
• zestaw ekranów umożliwiających wykonanie, edycję, przeglądanie, kopiowanie kalkulacji, kalkulację wielowariantową, wykonanie raportów;
• zestaw ekranów umożliwiających konfigurowanie szablonów produktów - opisanie poszczególnych produktów oferowanych przez drukarnie parametrami, zasadami, przeliczeniami oraz słownikami, umożliwiającymi wykonanie kalkulacji; szczegółowość konfiguracyjna aplikacji dochodzi do poziomu poszczególnych wzorów, jakie muszą być zdefiniowane aby kalkulacja potrafiła wyliczyć koszty związane z określonym produktem;
• raporty z kalkulacji - na bazie konfiguracji przygotowuje się raporty niezbędne do przeglądania i zatwierdzenia kalkulacji.


Zamówienia

Dokładny opis zamawianego produktu wraz ze szczegółowym przeliczeniem wykorzystywanego materiału, to z jednej strony zapewnienie wykonania produktu o jak najlepszej jakości i zgodnie z wymaganiami klienta a z drugiej strony maksymalne wykorzystanie materiałów i maszyn tak, aby uzyskać najniższe koszta.

Aplikacja InnovoDruk wspomaga takie wymagania w zakresie funkcjonalności Zamówienia:
• centralnym elementem aplikacji jest ekran, na którym widać stan zaawansowania prac związanych z danym produktem oraz z przeglądem wszystkich zamówień;
• zamówienia są połączone z kalkulacją, z jednej kalkulacji wynika jedno zamówienie na podstawie, którego realizuje się jeden produkt;
• zawiera zbiór informacji formalnych o zamówieniu takich jak: "Termin klienta", "Termin uzgodniony", "Termin sygnalny", "Termin ekspedycji", "Termin dostarczenia materiałów".

Na obsługę zamówienia składają się następujące ekrany:
• rejestracja, modyfikacja zamówienia
• przegląd wielu zamówień - ekran ten stanowi również monitor realizacji poszczególnych zamówień

Zamówienie - produkt

Produkt w systemie to zestaw parametrów, których zadaniem jest opisanie danej produkcji pod względem merytorycznym jak i w zakresie prac, jakie są do wykonania. Na obsługę produktu składają się:
• wykonanie produktu – zestaw ekranów umożliwiających wykonanie, edycję, przeglądanie, kopiowanie produktu, wykonanie raportów z nim powiązanych;
• konfiguracja produktu – jest to zestaw ekranów umożliwiający konfigurację produktów analogicznie jak kalkulacje (jest to w sensie konfiguracyjnym ten sam element co kalkulacja);
• raporty niezbędne na poszczególnych etapach produkcji – elementy te są wykonywane indywidualnie, zgodnie z potrzebami klientów; obecnie mamy przygotowane takie raporty jak „Torebka zamówienia”, „Zapotrzebowanie materiałowe”, „Karta maszynisty”, „Karta introligatorni” , „Karta falcowania”.

Dodatkowym elementem dostępnym w czasie tworzenia produktu jest formatka do tworzenia wstępnego obrazu impozycji. Mechanizmem tym posługują się technologowie, którzy w systemie rozplanowują wstępnie impozycję na potrzeby działu CTP. Celem uproszczenia tworzenia schematu impozycji, aplikacja dostarcza możliwość przygotowania tzw. szablonowych impozycji, zgromadzonych w słowniku, które wybierane są przed jej przygotowaniem dla konkretnego produktu. Taki mechanizm znacznie upraszcza pracę i skraca czas potrzebny na impozycję


Planowanie druku i intro

Następnym, istotnym elementem zarządzania produkcją w każdym zakładzie jest dobre zaplanowanie wykorzystania maszyn oraz monitoring ich użycia. Ten element wspomagamy w następujący sposób:
• dostarczamy ekrany umożliwiające planowanie, monitorowanie oraz modyfikację planów produkcyjnych;
• planowanie powiązane jest z zamówieniem, podczas planowania system podpowiada jaki czas potrzebny jest do wykorzystania maszyn na podstawie wydajności zdefiniowanej w systemie oraz na podstawie danych produktu;
• dostarczamy zestaw słowników umożliwiających sprawne planowanie wykorzystania określonych maszyn i definiujących obliczanie pracochłonności przy planowaniu.


Wokflow

Jednym z elementów nowoczesnego zarządzania firmą jest procesowe podejście bazujące na kontrolowanej realizacji poszczególnych elementów działania całej firmy. W dzisiejszej informatyce elementem wspomagającym taką działalność jest zastosowanie Human Workflow. Polega to na koordynacji procesów biznesowych dotyczących poszczególnych osób. Korzystając z modelu działania danej firmy, określonych przepływów pracy koordynujemy je poprzez procesy zdefiniowane w Wokflow. Pojedynczy proces zbiera wszelkie zadania, które są niezbędne do wykonania celu, jaki jest wyznaczony dla tego procesu. Takim elementem w systemie INNOVO jest Worklfow.
Moduł procesowego sterowania przepływem pracy wyznacza zadania do wykonania dla poszczególnych uczestników procesu produkcji (użytkowników aplikacji). Przebieg procesu jest sterowany przez różne parametry procesu (pola w zadaniach procesu). Jako parametry mogą być użyte wszelkie atrybuty kalkulacji, produktów, zamówień itp. Podstawowe zalety Workflow zastosowane w systemie INNOVO tp:

• optymalizacja zakresu prac zgodnie ze standardami zakładu;
• jasne i czytelne śledzenie całego procesu produkcji oraz innych procesów zachodzących w zakładzie produkcyjnym;
• monitoring terminowości wykonywania poszczególnych czynności;
• śledzenie wydajności poszczególnych osób wykonujących zadania wyznaczane przez aplikację;
• miejsce przechowywania wiedzy o tym jak ma wyglądać proces produkcji, (szczególnie istotne przy ciągłych zmianach pracowników, gdzie ich utrata nie spowoduje zmiany postępowania przy realizacji a nowym pracownikom ułatwi przystosowanie się do reguł panujących w zakładzie).

Procesy jakie wspomagamy w ten sposób to:
ofertowanie – wspieranie działu sprzedaży w zakresie przygotowania oferty, wraz z wyceną przygotowywaną przez dział kalkulacji;
zamówienia umowy – proces wspierający formalne podpisanie umowy, sprawdzenie zakresu umowy, wystawienie płatności.
realizacja zlecenia – proces, którego zadaniem jest monitorowanie realizacji produkcji dla działów technologii (przygotowanie produktu pod względem merytorycznym, przygotowanie impozycji, stworzenie odpowiednich danych dla CTP, drukarni, intro, pakowalni – czuwanie nad całością projektu) i CTP (przygotowanie płyt od momentu pobrania materiału do świecenia dla poszczególnych arkuszy, proces nadrzędny dla procesu druku i intro);
druk – proces przeznaczony dla drukarzy, wynikający z „Realizacji zlecenia” tzn. pobranie materiałów do druku wykonanie wydruku z ewentualnym krojeniem i falcowaniem;
introligatornia – zestaw zadań wynikający z „Realizacji zlecenia”, nadzorujący całość zagadnień z zakresu introligatorni, zależny od definicji produktu tworzonego przez technologa;
reklamacje – proces wspomagający reklamacje zgłaszane przez klientów; każdy z działów, biorących udział w produkcji, będzie musiał wykonać analizę, aby ustalić w którym miejscu wystąpił błąd i co było jego przyczyną; na ten proces będzie składał się raport z realizacji reklamacji z informacją dla klienta o jej zakończeniu i wyniku;
inne – procesy narzędziowe zaimplementowane w ramach WF, które pokazują możliwości aplikacji w zakresie pokrycia i kontrolowania różnych drobnych zadań wykonywanych przez poszczególnych pracowników:
etykieta – proces wspomagający tworzenie etykiet do opisywania palet z gotowymi produktami używany przez dział introligatorni i technologii;
pismo – list oficjalny do klienta generowany z aplikacji, który po wydrukowaniu pozostaje w systemie jako korespondencja do wglądu w "danych klienta".


Raporty

Raporty są dostarczane w formacie PDFa, EXCLa, WORDa, zależenie od danego zastosowania. Istnieje możliwość tworzenia ich pod potrzeby konkretnego zakładu.

Rozwiązanie INNOVO udostępnia obecnie następujące typy raportów:
zestawienia przekrojowe - aplikacja na podstawie zgromadzonych dany udostępnia różnorodne zestawienia umożliwiające kontrolowanie działalności firmy począwszy od sprzedaży a skończywszy na realizacji;
wydruki operacyjne – są to raporty niezbędne do wykonywania różnorodnych czynności i zadań wspomaganych przez funkcjonalności dostępne w aplikacji np. kalkulacja, etykiety, torebki zamówienia, karta intro itp.



Powrót na górę strony